Sunday, December 22, 2013

Jul, jul, stressande jul

Det skulle kunna vara så att alla julklappar är inhandlade. Jag åkte till Gränby i fredags med barnen, tänkte att det kunde vara lite lugnare eftersom folk jobbar på fredagar. Men tydligen inte i den här stan, för det gick knappt att hitta en parkeringsplats! Var där i nästan fyra timmar, inkl. lunch- och fika/lekpaus. Svenska kyrkan har ett café längst upp, med lekrum för barnen. Guld när man som mamma behöver sitta i soffan och dricka sitt kaffe i fred! Och som sagt, jag tror jag lyckades skrapa ihop alla julklappar. Det kan vara så att jag har missat någon, det lär ge sig på tisdag :/

Idag var det barnkalas. Igen. Hela hösten har kryllat av kalas känns det som. Nu orkar jag inte fler! Tur att det blir en lugn jul med bara 14 personer till middag... Lämnar kvar barnen i Sthlm på juldagen och åker hem med A i två nätter. Sova! Blir nog bra för barnen också, att vara ett par dagar hos någon som orkar...

Imorgon blir det till att slå in de där inköpta julklapparna, sen kanske det är dags att lägga julkorten på lådan också?

No comments: