Sunday, December 29, 2013

Slöa söndag

Tack vare Facebook får man ju veta både mer och mindre intressanta saker om sina medmänniskor. T.ex. verkar ju var och varannan ha varit magsjuk i jul, och jämfört med det väljer jag täppta bihålor alla dar i veckan! Därmed inte sagt att jag njuter av vare sig huvudvärk eller täppt näsa. Imorgon ska jag trotsa alla symptom och åka ner på stan för att byta en julklapp som inte passade. Sen får vi se om jag däckar resten av dagen, eller om jag kanske kan orka kolla resten av rean. Om man nu tar sig fram nånstans med två barn och en vagn.

Har ägnat dagen åt absolut ingenting. E hade ett par kompisar här på eftermiddagen, jag passade på att tömma diskmaskinen och dammsuga köket under tiden. Men högen av osorterad tvätt bara växer (tyvärr är det bara mina kläder, så jag kan inte ens förvänta mig att någon annan ska göra det åt mig, för då hittar jag ingenting sen). Nu ska jag fortsätta kolla Pretty little liars. En sån där serie som man inte behöver tänka för att hänga med i, men den är ändå lite spännande. Jag började kolla när A o barnen var i Skövde, tror jag hann med 26 avsnitt à 45 minuter den helgen. Sen dess har jag legat lågt, men nu när huvudet inte orkar ta in någonting mer så är det rätt skön avkoppling. Jag känner mig t.o.m. helt desorienterad vad gäller dagar och datum; är det torsdag eller söndag, och om det är torsdag är det då torsdagen före eller efter söndagen? Eller är det rent av nån helt annan dag? Eller ingen dag? Ska bli intressant att se om jag kommer ihåg att gå till jobbet på rätt dag när det väl blir dags.

No comments: