Friday, February 08, 2013

Vad jag har gjort på sistone

Jaha, så var det fredag igen. Snart är det sommar o sen sitter jag där på kontoret i 33 och ett halvt år till innan nästa planerade långledighet, pensionen.

Den här veckan har varit rätt (o-)produktiv, med veckohandling, ikea, biblioteket, lunch med en fd kollega/numera chef på grannavdelningen och besök på kyrkans öppna förskola på min agenda. Och träning såklart... Sprang ute igår, tusen miljoner ggr bättre än löpbandet! Telefonen tappade gps-signalen när jag sprang upp för att hämta broddarna som jag glömde i första svängen, medan tiden tickade på. Jag är således lite osäker på exakt resultat men enligt Google maps sprang jag 5.2 km och det tog ca 33-36 minuter i snön. Ljumsken gjorde ont i natt men har mått bra under dagen. Om den fortsätter må bra ska jag köra ett crosstrainer-pass imorrn (E vill åka på familjegympa på Friskis, hence the inomhusträning) o sen försöka springa ute igen nästa vecka och i möjligaste mån undvika löpbandet så länge det går. Utomhus är ju skönare ur fler aspekter, inte minst underlagsmässigt jämfört med det stumma bandet. Sen frisk luft o mental bortkoppling är ju också stora plus.

I bilen igår satte jag på radion som omväxling till Adele-skivan som gått runt, runt, runt de senaste fyra eller så månaderna. Naturligtvis var den första artisten som spelades Adele... Hur var det nu med omväxling förnöjer?

Nu vankas det Pippi Långstrump med allra bästaste fyraåringen och sen middag.

No comments: