Wednesday, February 27, 2013

Förkyld som en riktig karl

Jag blir typ aldrig sjuk, har alltid haft bra immunförsvar. Nån förkylning då o då kan man ju leva med, men jag brukar klara mig undan magsjukor o annat. I måndags började jag hosta på eftermiddagen och nu ligger jag däckad med alla klassiska influensasymptom! Hosta, matt i kroppen, feber, huvudvärk, muskelvärk, ledvärk. Känner mig som en vandrande (liggande...) Ipren-reklam. Satt (obs, satt!) på golvet o tog på Gubbis overallen när vi skulle gå o lämna E i morse. Jag var tvungen att ta en vilopaus mitt i! Och när vi kom hem igen, jag o Gubbis, fick jag stanna halvvägs upp i trappan för att jag inte orkade hela vägen upp. Ni vet den där reklamen med en sjuk karl som säger "Ni tjejer snackar om hur det är att föda barn", jag börjar misstänka att han inte är förkyld utan egentligen har influensa. Och isf kan jag sympatisera till viss del med honom, även om det här inte är i närheten av förlossningsvärkar.

När jag blir frisk hoppas jag att snön smält ordentligt o att benet fått den vila det behöver, så att utesäsongen kan börja på riktigt.

No comments: