Friday, February 08, 2013

Detox, dag 4

Ja det här med detox har ju aldrig varit min grej. Inte när jag testade första gången (för 7 år sen) och inte nu. De första två dagarna gick hyfsat, men med trötthet och huvudvärk som bihang. Tredje dagen (igår) hade jag ju redan sen tidigare bokat in en lunch, vilket resulterade i att jag åt pasta med gräddig fläskfilésås till lunch och sen var den dagen förstörd... Och eftersom den redan var förstörd så passade jag på att ta ett par smörgåsar också när jag ändå var i farten. Idag var vi "tvungna" (allt är ju relativt) att äta lunch ute, så då blev det Max och en fajitasallad. Nu är ju det kanske inte det ALLRA onyttigaste, men ändå inte direkt detox så det förslår. Till middag blev det iaf fylld paprika utan ris för min del (dvs. köttfärs och paprika). Dessutom glömde jag bort mig när vi var på öppna förskolan i förmiddags, och drack kaffe... Nu är frågan hur jag ska lägga upp resten av tiden. Jag har ju råkat boka in en middag med Ah innan Art on ice på tisdag, så då kommer ju allt skita sig igen ivf. Det betyder INTE att jag måste lägga ner helt, men jag tror att jag kanske måste ändra vissa grejer för att överleva - och för att familjen ska överleva (jag blir inte på jättebra humör utan kolhydrater). Jaja, jag modifierar på och gör det minst dåliga av alternativen. Poängen var ju att inte känna mig som en soppåse inuti, inte att späka mig själv som straff för nåt dumt jag gjort.

Igår åt jag en så god gryta också, länkar receptet här! Jag gjorde min utan oliver och med dubbla mängden fond i förhållande till vätskan (dvs. 2 istället för 1 som det står), samt med 400 gram krossade tomater istället för hela och ett par extra färska tomater istället. Resten av familjen åt "korvpengar" on the side, men jag äter ju inte korv sen 13 eller 14 år, så jag hoppade över det. Utan korv var grytan mättande för stunden men jag blev hungrig ganska snabbt igen (därav smörgåsarna som jag skrev om ovan). Mycket gott var det iaf!

Nu ska jag nog sluta skriva för idag, mer än två inlägg om dagen går ju inte...

1 comment:

Anonymous said...

Vi behöver ju nödvändigtvis inte äta värsta onyttiga brakmiddagen... ;) hur eller hur, det blir sjukt kul att ses, bara du och jag! Boza!!!