Sunday, February 10, 2013

Solokvist

Då 75% av familjen var vakna strax efter 4.30 i morse så känns det inte helt underligt att (samma) 75% av familjen somnade mellan 17.30-19 nu ikväll. Och kvar sitter jag o undrar vad jag ska hitta på... Är inte jättepigg, så det blir inga stora äventyr (som det ju självklart hade blivit annars), möjligen lite Vänner eller Så ska det låta. Kanske borde röja lite så det ser schysst ut till E's playdate imorrn?

Ska ut o springa med fina JoA imorrn, har inte sprungit med sällskap sen nån gång sommaren 2011 när jag sprang med MG en gång (loppen innan/i början av graviditeten räknar jag ju inte som sällskap eftersom jag inte sprang ihop med någon jag känner). Det ska bli kul att ha lite draghjälp och nån att testa formen emot. Om allt känns bra med benet imorrn så ska jag nog anmäla mig till Premiärmilen 24/3. Jag vet fortfarande inte om jag kommer orka springa en mil till dess, men jag har ju sprungit 8 km vid ett par tillfällen (om än på band) och det är ju ändå en och en halv månad kvar att träna på. I can do it! Det blir en bra start på säsongen. Sen funderar jag starkt på att INTE springa Vårruset/Blodomloppet i Uppsala i år, det går ju inte att komma fram på de banorna! Alldeles för mycket folk på för liten yta. E gillar iofs att springa, så hon får nog springa Lilla BO iaf. Och om jobbet hör av sig o undrar om jag ska vara med på VR så blir det nog av ändå (de brukar betala, men det gäller ju att nån kommer ihåg mig när det är dags att anmäla sig isf. Och gör de inte det så är det ju ingen katastrof då eftersom jag egentligen ändå inte vill springa). Min erfarenhet av VR i Sthlm är bättre, så ev. springer jag där om jag får ihop det med A's schema...

Det här med detox går sådär bra måste jag ju säga... Igår bakade jag o E, så då blev det kladdkaka med jordnötter och Marshmallow Fluff till den numera obligatoriska lördagsunderhållningen - Askungen. Och idag fanns det ingen karaktär alls, så det blev Fluff o jordnötter bara för att det fanns hemma... Ny dag, nya tag imorrn. Jag har väl egentligen redan gett upp på den renodlade detoxen, men under veckan som kommer ska jag iaf försöka äta nyttigt, sen får vi se vad det kommer innebära. Som ett plus i kanten stod vågen igår på ny lägstavikt iaf, efter att ha stått still runt inskrivningsvikten ett par månader. Så nånting har jag ju gjort rätt i veckan som gått. Och när folk på öppna förskolan frågar hur mycket man tränar "för att se ut sådär" så känns det ju ändå rätt bra oavsett vad vågen visar :)

Jaha, nähä, Vänner alltså. Har beställt sista säsongen av DHW, men inte hämtat ut paketet än så det ska jag göra imorrn fm tror jag.

PS: Ett tips om man ska nå sina Plank-mål är att sprida ut dem över månaden... Jag har totalt plankat 3 dagar i februari och de har sett ut 2.30 + 10 + 6:15. Det blir drygt i längden när man slarvar o måste ta igen så mycket... Suck.

3 comments:

AnnieeG said...

Wow, vilken sporre att få en sån kommentar på öppnis :) jag vågar nog inte ta hit dig innan jag åtminstone lyckas åla ned mig i ett par gördeltrosor, haha.

Martina said...

Jag tycker vi ska springa ihop nån mer gång också! så fort benen bär mig igen så kör vi!

Jess said...

Ja, nu kom ju kommentaren från en tjej jag känner sen drygt 5 år (dvs sen jag flyttade hit till Uppsala), men ändå :-) Det gjorde helt klart min dag!

Martina (och Johanna), jag springer gärna ihop igen! Det är bara att ni hojtar när ni känner er redo! :)