Monday, February 25, 2013

Stockholm

Vi var i Stockholm i helgen. Lämnade barnen hos Mojje o Morfar runt lunch i lördags och tog in på hotell i stan. Hade bokat massage o kurbad på hotellets spa, sen passade vi på att bada i den 37-gradiga poolen på taket, med utsikt över Stockholms hustak. Hann med bastun också, mycket skönt! Jag bastar ju jämförelsevis ofta (2-3 ggr i veckan efter träningen) men det är sällan jag hinner sitta mer än 5-10 minuter. I lördags hade vi dock lång tid på oss och dessutom var det delad bastu så vi kunde sitta tillsammans vilket gjorde det ännu trevligare. Åh vad skönt det var! Men massagen var alldeles för kort...

På lördagkvällen hade vi bestämt att äta middag ute. Vi har ett par vänner i Uppsala som vi trivs väldigt bra med, men som är våra stående barnvakter i stan. Det gör ju att vi aldrig på alla dessa år har kunnat umgås med dem utan barnen. Så i lördags bestämde vi att kolla om de ville komma till Stockholm och äta med oss, vilket de ville. Vi var på Jensens på Vasagatan - god mat till bra priser, men exceptionellt långsam service! Det blev inte mycket dricks där kan jag lova. På riktigt, ska man behöva vänta en halvtimme på att ens få beställa!? Och sen lika länge på varje rätt? Inte för att vi hade bråttom nånstans, men ändå! Inte okej! Dit går jag inte igen. Däremot gillade jag resten, så det är inte omöjligt att vi testar en annan Jensen-restaurang nån gång.

I omklädningsrummet efter träningen idag spelade de nån låt som gick ungefär "As long as you love me, we could be starving, we could be homeless, we could be broke" (googlade lite, det var visst Justin Bieber). Anyways, jag började fundera på det där - om jag vore tvungen att välja mellan A eller mat på bordet och tak över huvudet. Jag kom fram till att jag nog ändå skulle välja mat o husrum. Det känns inte så lockande att bo utomhus och vara totalpank, särskilt inte så här års och definitivt inte med barnen. (Därmed inte sagt att jag vill byta bort A, jag sa bara att om jag måste välja. Sen kanske man inte alltid väljer att bli hemlös eller svälta heller och skulle jag inte kunna styra över situationen skulle ju A absolut göra det hela enklare, så det finns kanske en poäng i låten ändå).

Nu har jag suttit här o hostat hela kvällen, imorrn måste jag gå till apoteket och köpa hostmedicin.

No comments: