Wednesday, February 13, 2013

Mat, musik och mera

Jag var trött som ett litet as i morse, efter den sena kvällen igår, och därmed inte i stånd att träna utan en markant ökad skaderisk (eftersom jag skulle ha somnat på löpbandet) idag. Förutom den lilla delikata petitessen så lyckades jag inte heller uppbringa minsta uns av lust att träna. Så jag lät bli. Åt en semla till frukost istället (A gick och handlade den medan jag fortfarande sov < 3 ) och sen lekte jag med Gubbis ett tag tills han somnade och jag kunde ta en lång dusch. Hämtade E och gick med henne till centrum för att hämta ut ett paket, passade på att ta en mor- & dotterfika också. Gjorde pasta med lövbiff till middag och nu äter jag kladdkaka som blev över i helgen. Ni hör ju vilken dag det har varit... Men jag mår så BRA idag! Av att slippa tänka på att jag borde må dåligt över att jag inte tränar och bara äter skit (detoxvadå?) Har lallat omkring på små nykära moln hela dagen. Mest för att det var en fantastisk kväll igår, men också för att jag tillät mig själv att inte träna fast jag "borde" och inte har dåligt samvete över det.

Skulle upp på Essingeleden igår, när jag åkte hem från Globen, men nånstans missade jag en skylt och helt plötsligt var jag på väg ner i Söderledstunneln istället. Kände mig på topp när jag kom fram vid KS utan att ha tvekat en enda gång på vart jag skulle. Hade lust att köra upp mot Södermalm ur tunneln, men Hornsgatan är ju dubbdäcksförbjuden nuförtiden så det hade ju varit en ypperligt dålig idé. Gled genom stan som om jag aldrig hade gjort nåt annat istället, till och med så taxi driver-pappa hade blivit stolt över mig :)

Har drabbats av en ENORM lust att göra om hemma. Rensa, slänga, byta ut. Inte bara gardiner, utan stora möbler också. Två problem bara:
1) Vi bor i en hyresrätt som vi inte vill bo kvar i på sikt. Jag tänker inte lägga massa pengar på att göra om den då, för att sen riskera att möblerna inte passar i vårt nästa boende (när och var det blir förtäljer ju inte historien eftersom vi inte vet själva än, saknar ett par hundra tusen till kontantinsatsen).
2) Jag vet inte vad av alla grejer jag ska slänga... Det känns som att jag har rensat ett antal ggr redan de senaste åren och hur mycket grejer vi än har nu så är det saker vi inte kan göra oss av med. Men vem vet, om jag verkligen går igenom alla skåp och garderober grundligt en gång till så kanske jag kan hitta nåt som jag kan slänga, eller åtminstone ett nytt system för att effektivisera förvaringen?  Jag vill åka till IKEA och köpa lådor... (i brist på nya bokyllor och garderober liksom).

Jag är inget stort mello-fan MEN jag tänker ändå slå ett slag för deltävling 4 i år. Jag förväntar mig att alla som läser det här ringer/messar minst en gång och röstar på Terese Fredenwall! (Jag tror att hon tävlar nästa vecka). Det är en grym tjej med hjärtat på rätta stället. Jag har haft förmånen att träffa henne genom gemensamma kompisar och är det nån artist som nånsin kommer få mig att ens överväga att rösta så är det hon. Glöm inte det nu allihop!


No comments: