Thursday, February 14, 2013

Prioriteringar

På Valentine's för ett år sen hade jag date på en liten italiensk pizzeria med E, eftersom A jobbade. I år jobbar A igen, men den här gången blev det en hysterisk spagetti&köttfärssås-middag med två skrikande barn hemma. Inte mycket till mys nånstans, men det spelar ingen roll för jag har ändå världens goaste ungar < 3

Vaknade i morse och kände mig överkörd av tåget. Jag brukar göra det andra morgonen efter en sen kväll av nån anledning. Jag var trött igår också, så jag trodde jag skulle slippa det idag men icket, tröttare än trött trots 8 timmars sömn. Startade således dagen med en kanna kaffe. Jag brukar vara rätt bra på att "sova när bebisen sover" på dagarna, men just idag skulle vi till BVC så det gick inte. Min prioriteringsordning ser ut som följer: Sömn - träning - sociala relationer - hushållsarbete. Egentligen tycker jag ju relationerna är viktigare, men om jag kan så styr jag helst träffarna runt träningsschemat så jag slipper välja. BVC-besöket kändes som ett av de mest onödiga ever, men vi skulle tydligen följa upp huruvida Gubbis eksem blivit bättre eller inte av att smörja in honom fyra gånger om dagen. Hade jag inte bara kunnat ringa o säga att han blivit bättre? Då hade jag ju kunnat sova en stund på fm istället... Sköterskan såg också ut att undra vad vi gjorde där (det var hennes kollega som bokade in oss, då vår ordinarie var sjuk när vi var där förra ggn och diskuterade problematiken). Jaja. Åt lunch ute med Gubbis, sen hämtade vi E och åkte till Gränby. Införskaffade hantlar, eftersom jag tydligen behöver ett par till min nya träningsvideo som jag tänkte ska få ersätta de uteblivna löppassen när A jobbar helg (och ev. nåt mer då och då, mitt ben är inte riktigt kompis med mig :( )

Nu ska jag planera nästa veckas matsedel inför storhandling imorgon. Köpte en ny kokbok häromsistens, Din matkasse, så egentligen går planeringen mest ut på att välja en veckomeny och sen handla det som står i den färdiga inköpslistan för den veckan... Sen innehåller ju alla menyer fisk, som A inte äter, så lite modifiering krävs också.

Just ja, skulle visst fixa en kaka till playdaten imorrn också. Så mycket för att jag tänkte gå o lägga mig i tid...

No comments: