Wednesday, June 29, 2011

Halvårsrapport

När (nästan) halva året har gått kan jag halv-sammanfatta mina mål som jag satte upp i slutet av 2010:

*Jag har genomfört 58 av mina planerade 125 träningspass, dvs jag har lite mer än hälften kvar. Men det ordnar jag!

*Jag har gått ner 5 kg sen årsskiftet, 6 kg sen jag vägde som mest (i mitten av februari).

*Jag har inte uppnått mitt mål att springa halvmilen under halvtimmen. Däremot har jag ju sprungit halvmilen några gånger vid det här laget.

*Jag har inte heller uppnått mitt mål att springa milen snabbare än förra året. Än. Men jag har ju drygt två månader på mig till Tjejmilen och det är ju då det gäller för att göra en rättvis bedömning :) Sen tror jag ju att jag kan springa 10 km snabbare än just vid det tillfället, med tanke på den "trafikstockning" som alltid uppstår förr eller senare vid större lopp. Men den rapporten återkommer jag om.

*Jag har joggat alt. joggat/promenerat alt. powerwalkat totalt 1485 minuter, dvs 24 timmar och 45 minuter. Jag konstaterar att det är mer än ett dygn.

*Jag har tränat yoga 425 minuter, eller 7 timmar och 5 minuter.

*Jag har tränat "annat" (crosstrainer, spinning, grupppass på Friskis, gym etc) 744 minuter = 12 timmar, 24 minuter.

(Total träningstid hittills 2011: 2654 minuter, eller 44 timmar och 14 minuter).

*Jag har tillryggalagt ca 19.3 mil jogging/promenader på löpband och i naturen, övriga pass (dvs cykling, crosstrainer) har jag slarvat med att registrera distans. Undrar om målet ska bli att passera 20 mil på nästa pass, dvs 7 km? Jag klarade det ju igår! Två varv i elljusspåret plus sträckan dit och hem, det ska inte vara omöjligt. Tyvärr blir det inte förrän nästa vecka, för nu jobbar A hela helgen och då blir det som jag skrev i förra inlägget till att prova Zumba. Tro om jag kan passera 48-timmarsgränsen i samma veva? (under förutsättning att jag verkligen Zumbar på nu i helgen!) 7 km tog ca 45 minuter, så för att komma upp till 48 timmar då så måste jag träna 3 timmar i helgen. Ja, vi får väl se hur det går med den saken...

När jag sätter upp mål för nästa år (...) så ska det inte främst handla om antalet pass, som i år, utan mer om effektiv träningstid och total sträcka. Men det får bli ett bekymmer framåt advent. Jag måste ju ha något att göra i vintermörkret också...

4 comments:

Saraklara said...

Wow, imponerande! Kämpa på! :-)

Jess said...

Tack Sara :) Jag siktar på ännu fler mil och timmar det kommande halvåret :)

Martina said...

WOW! Jag hade helt missat de här målen men superintressant läsning! Och bra jobbat!!!! Du har ju legat i som 17! Mål för närmsta veckan för oss är att boka in ett löppass tillsammans :-)
Heja på!!

Jess said...

Ja Martina! Det hade jag glömt. Jag är upptagen måndag, tisdag, men resten av veckan håller vi oss i Uppsala så då kan vi ses nån kväll! (När det har hunnit bli lite svalare...)