Wednesday, June 29, 2011

träning, tvätt och tortilla-soppa

Efter en träningsfri vecka var jag tydligen tillbaka på topp igår, för jag lyckades skrapa ihop hela 7 km innan jag kände mig nöjd. Visserligen på bandet, som alltid känns lättare rent motståndsmässigt, men ändå 7 km (jag klarar inte att springa ute i värmen och hade inte tid på kvällen när det svalnat av heller). 45:14 stannade klockan på och det får man väl också anse vara en okej tid.

Eftersom A jobbar natt har jag inte alltid tid att springa när jag borde, eftersom han behöver sova en skvätt när jag kommer hem och sen har jag uppenbarligen hand om E själv. Därför har jag testat lite yoga på dvd under ett par månader. Det är okej, men egentligen har jag aldrig känt att det har varit riktig träning eftersom jag knappt svettas. Därför köpte jag en ny skiva till vårt wii häromdagen: Zumba! Efter många om och men fick jag tag på den till rätt konsol, just wii-versionen var slut ungefär överallt. (Jag tänker inte göra nån gratisreklam, men om nån vill ha tag på den så kan jag tipsa om vart den går att få tag på, hör av er isf). Jag testade några minuter tidigare idag, det verkar kul! Undrar om man kan få med A? Eller E? Risken med E är ju att hon lessnar och vill göra nåt annat, alternativt springer i vägen. Men just idag var hon på en liten stund, "Jag vill dansa!"

Dagens största mishap inträffade strax efter 21 ikväll, då A påpekade att jag hade glömt hämta tvätten i tvättstugan och att vår tid hade gått ut, vilket gjorde att jag inte kunde komma in längre. Gick ner med en förhoppning om att passet efter var ledigt så jag kunde boka den tiden och komma in, men den förhoppningen grusades rätt snabbt. Jag insåg att det jag hade att välja på var att boka passet som börjar vid midnatt och hålla mig vaken, eller att sätta mig och vänta på den som hade bokat passet. Jag valde det senare och blev sittande på trappan i 25 minuter. TUR att det är sommar och varmt!

Nån dag när det är mindre varmt ska jag testa att laga Chicken tortilla soup, det lät rysligt gott när jag läste receptet igår (men ingenting man slänger ihop efter jobbet direkt). För den som inte orkar läsa hela inlägget så finns ett "vanligt" recept längst ner. Och 375 grader = 190 grader på svenska!

Nu är det bara en arbetsdag kvar till semestern. Hyfsat nice! Imorgon ska jag ta E efter jobbet och åka och handla lite nya kläder igen. Det är ett ganska delikat problem att behöva köpa nya för att de gamla har blivit för stora :) Om jag hinner så kanske jag till och med lyxar till det genom att gå hem lite tidigare, vi får se...

No comments: