Wednesday, June 01, 2011

Blodomloppet

Det gick lite bättre igår än förra veckan, 32:28 på samma sträcka (jämfört med 33:10) och stora delar av banan gick samma väg, vilket gör resultaten väldigt jämförliga också (till skillnad från t.ex. 5 km ute jämfört med 5 km på band). Nästa torsdag springer jag Parloppet med svägerskan, jag hoppas på under 32 då. PB på 5 km är 31.49 ute, så jag vet ju att jag kan... (Sen att det fortfarande finns resultat kvar att jobba mot är ju en historia för sig! Jag kommer inte va helt nöjd förrän jag är under 30, men alla förbättrade resultat är ett steg på vägen).

Idag har jag varit mycket produktiv, fått färdigt två av sex utredningsutlåtanden som ska vara klara innan semestern. Just dessa två hade deadline på tisdag 8.00, så det var ju tur att jag fick klart dem o slipper sitta hela långhelgen :) Nu är det bara fyra kvar... Tre av dem har jag börjat med och kommit varierande långt på, men sen är det ju det där med utomstående som inte skickar det material de ska när de har lovat... :( Väntade på två förundersökningar, ansvarig polis lovade att skicka dem så att de skulle komma igår eller idag men icket... Fast kanske desto lättare att slappna av i helgen om jag vet att jag ändå inte kan göra något på jobbet? Det fjärde utlåtandet har jag inte ens funderat på hur jag ska formulera än. Nästa vecka jobbar jag två dagar, veckan efter ska alla fyra vara klara. Kul! ...

Råkade ut för ett litet missöde när jag ägnade kvällen åt att stryka på namnlappar i alla E's nya kläder; strykjärnet kom lite för nära en ytterst ostrategiskt placerad plastpåse som naturligtvis fastnade i järnet. Jag oroade mig inte så mycket för det, senast det hände mig fick jag bort plasten relativt enkelt (mamma har iaf inte sagt något om det, sisådär 5-10 år senare) Idag var det inte lika enkelt och det lutar mer åt ett nytt strykjärn, vilket känns som något av en förlust då jag tycker ganska mycket om mitt nuvarande. Det är funktionellt, jag gillar färgen och det har en massa minnen med sig. Men så kan det gå, är huvudet dumt får plånboken och sentimentalismen lida.

No comments: