Wednesday, June 08, 2011

Långhelg igen

Det var så skönt med långhelg, så jag tar en till när jag ändå är i farten! Har gjort klart tvådagarsveckan på jobbet, nu väntar fyra dagar helg igen. Fast egentligen handlar det mest om planeringstid på dagis, så jag har tagit föräldraledigt för att vara hemma med E. Tyvärr känner jag mig inte lika avslappnad som jag gjorde för en vecka sen, jag har mycket mer ofärdigt på jobbet den här gången. Delgivningsmöte av en utredning, där jag har skrivit två utlåtanden, på måndag morgon, deadline för två andra på måndag innan jag går hem (dvs tisdag morgon kl 8.00 ska de vara färdiga!) Sen har jag deadline för ytterligare två riskbedömningar senare nästa vecka. Pjuh. Jag har faktiskt tagit med mig de två som ska delges på måndag hem (avidentifierade såklart, om nån undrar över sekretessen) för att hinna förbereda mig. Jag vet ju egentligen vad som står, men A jobbar ju ändå söndag kväll så jag kan ju passa på o slippa stressa med det på måndag morgon...

Imorgon hägrar playdate med småvännerna, sen Stockholm och Parloppet med svägerska M. Undrar vart i Hagaparken starten går?? A jobbar hela helgen, så jag o E stannar kvar några dagar i Storstaden, om någon vill leka en sväng på fredag kväll så vet ni var jag finns! (Dock är jag inte helt säker på hur barnvaktsfronten ser ut, så möjligen blir det lek med barn isf). Lördag är bokad för lek med NJ, tillfällena börjar bli få innan hon flyttar tillbaka till NZ...

Nu ska jag ta o fundera över packningen (det har jag sagt i två timmar snart, än har jag inte rest mig ur soffan...) Tur man kan skriva packlista på datorn, så känns det iaf som att jag har gjort NÅNTING för att förbereda morgondagen... :)

1 comment:

AnnieeG said...

blev också så sugen på att springa parloppet, åkte förbi Hagaparken igår. Men vilken konstig sträcka? springer man verkligen 4,6 km? Trodde det var 5+5. Trevlig helg!