Saturday, June 04, 2011

Lördag, träning, shopping och sol.

Om nån undrar över inläggs-frekvensen så är min personliga teori att det beror på all ledig tid som kom över mig helt plötsligt! Så efter tisdag lär det dröja ett par veckor till innan nästa inlägg.

Gav mig iväg till Friskis i förmiddags för att springa några kilometer till. Målet var 5 km, men efter 3 gjorde det ont och efter 3,7 gav jag upp. Då hade jag dessutom promenerat de sista fem minuterna. Det finns både för- och nackdelar med att springa inne, den största nackdelen är ju helt klart o-ergonomin i banden! Nu blir det träningspaus imorrn, sen en lätt ute-jogg på måndag kväll och Parloppet på torsdag.

Resten av dagen har också varit skön, efter träning och allt som kommer efter (i form av stretch, dusch, mat m.m) gav jag mig ner på stan med E för att köpa present till en vän som har examens-fest i morgon. Passade på att införskaffa ett par nya träningslinnen också. Med mycket bestämda steg styrde jag kosan in på Stadium, visste exakt vad för linne jag var ute efter, samma märke och modell som mitt favorit. Blev mycket glatt överraskad när just den typen av linne hade specialpris för Stadium-medlemmar! :) Hittade även ett par shorts av den typ jag letade efter förra sommaren utan framgång. Kan det vara så att jag är ett mode-orakel? Eller så hade jag bara otur förra året... Nu har jag iaf ett par hemma-shorts av modell mys.

Passade även på att grilla hos ett par vänner på kvällen, MYCKET trevligt! Bakade en ananaspaj också, så nu är jag proppmätt! Nu vankas det Midsomer-mord och sen sängen. Over and out!

No comments: