Friday, June 03, 2011

En bra, ledig, solig fredag

Idag har varit en bra dag. Jag började med sovmorgon, nästan till 12...! Minns inte när jag fick sova så länge senast? Skönt! Käkade frukost medan E sov middag, när sen hon vaknade vid ett-snåret så käkade hon lunch med A, medan jag passade på att dra iväg och träna lite. Man kan ju fråga sig varför jag väljer bandet en vacker dag som denna, men faktum är att jag inte orkar springa ute när det är för varmt. Så jag knåpade ihop mina 6 km på ett löpband någonstans i Uppsala istället. Skönt! Har levt på endorfinerna hela dagen, man får så mycket energi av att träna ordentligt :)

Efter träning och dusch tog jag med mig E till Stadsparken för att leka lite. A åkte iväg och skulle köpa barnstol till cykeln (mission failed, men det hör inte hit). Man kan ju undra hur folk uppfostrar sina ungar ibland! En liten tjej, nånstans mellan 2-3 år skulle jag gissa, parkerade sig mitt i rutschkanan och tyckte att hon skulle sitta där så att ingen annan fick åka. Jag förklarade för henne att antingen får hon flytta sig själv eller så flyttar jag på henne, men det enda hon svarade va att hon skulle sitta där... Så jag lyfte helt sonika ner henne. Typ tre gånger. Och inte en enda gång under den tiden såg jag till hennes föräldrar.

Efter en timme i lekparken och med mitt träningspass i bagaget så ansåg jag att vi förtjänade pizza. Åkte och köpte Uppsalas bästa kebabpizza på vägen hem och avnjöt den på balkongen i försommarvärmen.

Dagens bästa nyhet är att Deichmann ska öppna sin första Uppsalabutik. Och inte var som helst heller, utan i vårt lilla lokala centrum! Risk för många nya skor i höst :)

Nu sitter vi och väntar på att E ska somna så att vi kan kolla på film. Under tiden ska jag ladda upp lite bilder på hennes blogg, för den som är nyfiken på hur det ser ut hemma hos oss efter att jag har tränat så kan ni klicka här. (Om inte bilderna har hunnit komma upp så får ni får ni försöka igen senare!)

På det stora hela en mycket bra dag :)

2 comments:

AnnieeG said...

Snygg du är ju, en riktig fitnessmorsa!!

Jess said...

Haha, så kan man ju se det... Om ett par år så är du också i form ;)