Thursday, July 02, 2015

Som fredag på en torsdag

Alla borde ha en Psykolog att luncha med! Det blir som gratisterapi på jobbet. Så välbehövligt ibland. Hon är verkligen Psykolog ut i fingerspetsarna och jag tror inte ens hon tänker på det själv, det bara är hennes personlighet att ställa nästa fråga och komma med kloka vändningar och få en att både öppna sig och tänka till lite själv. Men så beskrev hon ju också för rätt länge sen hur hon alltid hade vetat att det var psykolog hon ville bli. Hade det inte varit för mötet efter lunch igår hade jag kunnat luncha/ha terapi hela eftermiddagen.

Mycket produktiv dag idag, hettan till trots. Spånar på ett par riskbedömningar igen, har tre stycken att uppdatera innan semestern. Så roligt! Särskilt när det går framåt för de små liven. Efter det åkte jag hem till en make som håller på att bli tokig efter fyra semesterdagar med barnen. Bara tre veckor kvar ensam med dem... Men imorgon är jag ledig! Då blir det yoga och kalasförberedelser. Ikväll hann jag med en liten joggingrunda (löpning vore skam att kalla det...) E bad att jag skulle ut o springa så hon kunde följa med på cykeln < 3  5½ km knåpade vi ihop i den 30-gradiga värmen. Sen gick E hem och frågade A om han fortfarande hade huvudvärk. Det hade han inte. "Nä, den har nog kommit till mig då" sa E, som fått ont av ansträngningen och värmen. En dusch och en middag senare har jag nu även hunnit hänga tvätten och äta en skål jordgubbar. I < 3 Sommar! Är inte det minsta sugen på att gå och lägga mig, och eftersom jag är ledig imorgon så behöver jag ju inte heller. Ligger redan nerbäddad med datorn, ska se vad Netflix har att erbjuda ikväll.

No comments: