Thursday, July 09, 2015

Epic

Att jobba hemifrån skulle kunna vara något av det bästa som hänt mig! Nackdelen är att man lätt blir sittande till 22. Nu har jag iofs inte suttit sedan jag kom hem, och det är ju det som är det fina i kråksången - friheten att styra sin tid! Efter 8 timmar på kontoret (jodå, jag har varit där också och jobbat idag) så tog jag med mig lite riskbedömningsjobb hem och gjorde 2½ timme till vid köksbordet. Så himla skönt! Satt inte i ett sträck, utan passade på att uträtta ärenden emellan. Det passade mig som handen i handsken, att skriva nån timme, äta rostbiff, cykla till ica, prata med familjen och sen skriva en stund till. Nu ska jag bara slänga på lite nytt nagellack och klämma ett par avsnitt av Vänner så är jag redo för sängen sen. Jag borde kanske vara det redan nu, men jag är liksom aldrig trött längre. Jo, när det är dags att gå upp på morgnarna... Men imorgon är det fredag, och inte vilken fredag som helst, utan Gräsänke-fredag med besök från NZ! Det kan bli exakt hur bra som helst känner jag på mig.

No comments: