Friday, July 17, 2015

S to the E to the M to the... Nä, inte än.


Jag ska inte sticka under stol med att jag känner mig bra sliten nu. Även om sommaren inte har varit så mycket att hänga i granen och även om jag faktiskt var ledig de där dagarna när det verkligen var sommar så är jag trött och redo för semester nu. Jag förstår inte varför jag inte gick en vecka tidigare, jag har ju 6 veckor per år så att ta ut 5 under sommaren hade inte varit svårt. Men jag får skylla mig själv. Förhoppningsvis blir hösten kort och smärtfri åtminstone, med bara fyra månader kvar av året när jag väl kommer tillbaka. Försöker fokusera sista dagarna nu, men det är inte helt enkelt. Allting står liksom stilla; soc har semester, psykologerna har semester, programverksamheten har semester… Så jag gräddar våfflor och spelar kort istället, som vilket sommarlov som helst. Det är iofs det jag uppskattar mest med mitt jobb, kombinationen av administrativt kontorsjobb och vardagsliv med ungdomarna. Nåväl, för att lindra en mest akuta smärtan tog jag ut en extra semesterdag kommande fredag, som skulle varit min sista dag egentligen. Ingen har väl missat hur mycket jag uppskattar kortveckor, så det känns som ett värdigt avslut på en lång vår. Avslutade den här veckan på topp också, genom att gå hem tidigare idag och åka till Fyrishov med familjen istället. Så himla mysigt!
Veckan har varit bra innan fredag eftermiddag också. I onsdags var jag hos JoA efter jobbet med lite barnkläder. Passade på att springa tillsammans också och eftersom hon till vardags är minst en minut snabbare per km än vad jag är så pressade hon mitt tempo också, snabbaste femman på länge och hopp om att komma igen inom en inte alltför avlägsen framtid (bättre sent än aldrig?) Midnattsloppet hägrar ju om mindre än en månad nu :/ Ser verkligen fram emot att slippa pendla i höst! Då kan jag fokusera mer på träningen istället. För att inte tala om nu under semestern!
Imorgon ska vi agera flytthjälp/barnvakt åt vännerna Ah & P. När de lockar med grill efteråt kan man ju inte tacka nej, eller? :) Efter det dumpar vi barnen hos ma o pa till på torsdag och roar oss med att sätta upp garderoben. Men för nu ska jag mest bara bädda ner mig i sängen och njuta av att det bara är fyra arbetsdagar kvar till semestern.

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Jag ska ju inte lägga mig i, men det verkar ju alldeles för
långt, för dig att cykla, men du kunde ju skaffa en vispa
eller en moped, då får du ju inte samma motion, men mer tid
att motionera för övrigt. Det är menat som en snäll tanke.