Thursday, July 23, 2015

Gone fishing

Sådär ja, nu är hjärnan officiellt avstängd i en månad. Eller åtminstone tills den 18e, då skolan börjar. Jag är helt slut i huvudet! På samma sätt som november är en återkommande mardröm som blir verklig varje höst så är ju våren en ganska lättsam period med ljusa kvällar och många kortveckor. Men de senaste veckorna har känts längre än vanligt. Förutom den här veckan, då har jag liksom på nåt vis tagit mig över puckeln och nästan känt att jag skulle kunna fortsätta jobba ett tag till. Men så fort vi kom hem till mamma o pappa idag så stängde jag ner alla system i huvudet och nu inser jag hur glad jag är att vara ledig. En efterlängtad (och rätt välförtjänt) semester, när alla andra börjar vara på väg tillbaka till jobbet igen. Men vi ska nog sysselsätta oss ändå, jag o barnen. Vi går ut starkt med jordgubbsplockning imorgon! Säsongen verkar vara på upphällningen och imorgon ska det vara uppehåll, så då får vi passa på.

Men först ska jag dricka en kopp te och kolla ett avsnitt av Vänner. Är inne på sista säsongen nu, så snart måste jag nog börja hitta lite riktiga människor att umgås med istället...

No comments: