Friday, July 24, 2015

Semesterdagar, del 1



Jag ska inte bara tjata om min semester de kommande veckorna, men jag inleder med det ikväll. Jordgubbar på agendan, men eftersom jag ville åka med så lite som möjligt med mig så blev det inga bilder där. Landen var bra leriga och skorna tjippade rejält efteråt. 3.5 kg plockade vi och har nog ätit ungefär hälften än. När vi hade plockat klart tog vi en fika och lät barnen springa av sig vid Ulva kvarn - det är ett fantastiskt vackert land vi bor i! Gröna gräs, strålande sol och en forsande Fyriså. Efter den svenska husmans-middagen (tacos alltså) blev det film med jordgubbar och grädde tillsammans med hela familjen. Skön avslutning på en härlig dag.  Eftersom det inte blev några bilder från utflykten så bjuder jag på en från sängkanten - jag hittade en liten flaska Prosecco-bubbel i kylen också.

Är glad att alla planerade långresor är avklarade och att vi kan se fram emot några ostrukturerade veckor innan skolan startar. Att bara ta dagarna som de kommer och njuta av de små ögonblicken.

No comments: