Saturday, July 11, 2015

Vänner - de riktiga och de andra

Vilken härlig dag jag har haft!! Trevlig middag med god wok, gott vin och väldigt många gamla minnen igår. Övernattande besök, kul för henne att hon var jetlaggad och vaknade 4½ timme före mig i morse... :/ Efter frukost tog vi en promenad för att starta dagen, sen var hon tyvärr tvungen att åka och nu ses vi inte igen förrän nästa sommar. 

Gjorde kycklingsallad med fetaost och caesardressing till lunch, sen ringde kollega C och frågade om det inte var läge för en fika på stan. Det var det ju, eftersom vädret var fint och vi var barnfria båda två. Rekommenderar jordgubb- & vattenmelon frapino från Espresso House, om nån vill ha en fräsch dricka. Passade på att shoppa ett par nya tröjor också. Måste ju fylla upp min nya garderob med något...

Cyklade hem i regnet och lagade mat åt  mig själv. Jag sa tidigare att jag såg fram emot att bara äta det jag är sugen på, men det är inte jätteroligt att äta själv. Fördrev resten av kvällen med Vänner och sen kom jag på att jag ville springa en sväng, så vid 22.20 tog jag en runda på 7.25 km. Tummen upp för ljusa sommarkvällar så man kan komma på sånt så där sent! Kändes rätt bra hela vägen och jag gick i mål på en överkomlig tid, åtminstone under 6 min/km. Vet inte om jag har sagt det förut, men jag kan rekommendera Podrunner, för er som gillar podcasts och löpning! Där finns massor av färdiga spellistor med olika tempo/bpm att välja mellan.

Sådär, nu har jag eftersvettats en stund och ska hoppa in i duschen innan jag lägger mig i sängen. Imorgon hägrar tvättstugan, yay...

No comments: