Wednesday, June 24, 2015

tankar på en onsdag

Ibland är det tur att jag har en make som kan påminna mig om saker. T.ex. 3-årskalaset som vi hade pratat om att ha nästa vecka. Jag hade ju helt glömt att skicka inbjudningar! Det vore just snyggt om vi ställde till med kalas men glömde bjuda kompisarna.

I måndags var jag ju ute och slarvade, igår somnade jag när jag nattade barn, men ikväll är det dags för S2E1 av True Detective. Först ska jag bara koka lite te och slänga på lite nytt nagellack och lägga in lite räkningar och... Det är ju en av de största fördelarna med streaming-tjänster - programmen startar när jag vill. Hur gjorde man förr i tiden om man ville se ett program eller en film?

Apropå film så sitter vi nu på fyra biobiljetter, så min plan är att hinna gå minst en, kanske två gånger under tiden barnen är hos mamma o pappa i sommar. Vad rekommenderas?

Tänkte hinna gå ut o äta också, fira lite tidig bröllopsdag när vi ändå har barnvakten fixad. Bokade bord och fick en bekräftelse från en viss restaurang här i stan, sen råkade jag av en händelse se på Facebook - inte på hemsidan - att de har semesterstängt just då. Väldigt konstigt att det ens går att boka bord, det borde ju komma upp nån typ av omöjlighets-hinder på vägen kan jag tycka.

Nu måste jag skynda mig om jag ska hinna allt det där ovanstående innan... jag börjar streama TD, hmm...

No comments: