Sunday, June 07, 2015

IPL

Galet vad dagarna går hörrni! Plötsligt är det söndag kväll igen och jag njuter av att vara ledig imorgon också. Planeringsdag på förskolan, så vi kör playdate istället. Helgen so far har varit hög och låg, med snälla barn och ett bra intervallpass igår, men hysteriska ungar idag (och förvisso ett skönt yogapass också). Blir tokig på de där två emellanåt, S hittar på bus, E uppmuntrar honom och när jag säger stopp så viskar hon bakom ryggen så att han fortsätter. Suck. Hann köpa avslutningspresent till fröknarna och en ram till förstoringen av en av mina favoritbilder på barnen. Nu sitter de 30x40 cm på väggen.


Har funderat ett tag på en ny epilator, den gamla gör inte sitt jobb ordentligt. Men nu slog jag till på en IPL-maskin för hemmabruk istället. När de började dyka upp på marknaden för ett par år sen var jag skeptisk, men nu tänker jag att barnsjukdomarna är bortopererade och att det är fritt fram. De recensioner jag läst har varit väldigt positiva (sen vet man iofs aldrig om någon fått betalt för att skriva). Prismässigt skilde det bara nån hundralapp mellan den jag köpte och epilatorn jag hade tänkt köpa, men vill man kan man ju lägga åtskilliga tusenlappar på en maskin. Jag återkommer hur som helst med min egen recension stegvis framöver! Planen är att den ska användas var fjortonde dag de första två månaderna och därefter ca var fjärde-åttonde vecka efter behov. Jämfört med en epilator eller vax (som varit mina primära hårborttagningsmetoder de senaste 10 åren) så är det iaf betydligt mindre smärtsamt. 1-0 till hem-IPL so far alltså. Återstår att se vem som vinner det viktiga slaget om hårstråna...

När man har ledig måndag kan man ha myskväll med pannkakor och Chuggington på en söndagkväll. Sen somnade båda barnen gott medan jag tittade på Maria Wärn resten av kvällen. Nu sitter jag här med taklampan jättetänd och tittar på Svenska fall för FBI istället. Andra gången jag ser serien, inte jätteimponerad av det jag sett hittills. (Taklampan är mer pga MW än FBI, jag är lite löjlig sådär). För er som undrar hur det går med min garderob så har jag ändrat mig igen - det blir till sommaren trots allt! Jag har inte riktigt tid att sätta ihop den innan semestern, det händer lite för mycket när jag väl är ledig. Men i sommar ska vi ta det lugnt tänkte jag... (hmm).Jag jobbar visserligen så gott som hela juli, men barnen är borta lite här och där, så då hinns det kanske med ett och annat på kvällstid. Ska ju måla vardagsrummet med, har bestämt att leja bort jobbet så det ska planeras in nån gång i sommar också.

Nu tror jag att jag ger upp för ikväll,  FBI får klara sig bäst de vill utan mig. På återhörande, om inte imorgon så en annan dag!

No comments: