Monday, June 22, 2015

Måndag

Från en helg till en annan på bara en vecka. Typ så känns det. Och typ så är det ju också. Bara det att förra veckan gick väldigt fort.

I torsdags flexade jag ut lite tidigare och packade in familjen i bilen för avfärd mot landet. Midsommar firades som alltid på Närkeslätten, i år huserade vi hos vänner i deras nyköpta hus, långt från all ära och redlighet men nära till midsommarfirandet. Så himla mysigt! De med sina två barn (3 år resp. 5 månader) och vi med våra två barn och så moster till de andra barnen och hennes fästman. Grillning, dans runt stången och glass i stora lass. Vädret var både upp och ner och kameran var mest hemma. Trevligt hade vi i alla fall, hela helgen!

Och idag slog jag till på tjejmiddag med bästa mammorna, på en alldeles vanlig måndag. Persisk restaurang blev det. Nånting måste man ju hitta på för att orka de sista fem veckorna till semester... Crazy galet att det blev så sent i år, jag känner mig redo att gå typ nu, men nu har jag valt att ha det så här. Hoppas på att hösten känns kort åtminstone, när jag kommer tillbaka så sent. Maten ikväll var hur som helst god till bra pris, men servicen långsam, vilket drar ner helhetsbetyget. Jag tror ändå att vi landar på tre pumpor totalt.

Den uppmärksamme läsaren har såklart noterat att det inte dykt upp några fler bilder från Kolmården än. Lugn bara lugn, de kommer... Nu har jag inga mer resplaner på ett tag (det har varit ett väldigt flängande på sistone!) så nu hinner jag kanske blogga lite också. På fredag är det dessutom sista dagen med pendling (yay!) för att lämna/hämta barnen, så då kommer jag ha 2-4 timmar extra varje vecka att göra nånting annat med. Träna t.ex. Och lägga upp bilder på bloggen.

Apropå träning så cyklade jag till jobbet idag. Tog det väldigt lugnt dit, visste att jag hade tagit hem handduken för att tvätta förra veckan och inte tagit med nån ny tillbaka, så det var inte läge att bli jättesvettig. På vägen hem satte jag dock nytt pers på sträckan, 36 minuter (och X sekunder), en kapning med ca 4 minuter jämfört med mitt förra pers.

Nu är klockan alldeles för mycket och jag är trött, over and out!

No comments: