Thursday, June 11, 2015

Jaha

Klockan 5 i morse ville min i övrigt åtminstone rimligt morgontrötte son att vi skulle "titta om det finns några rävar på tv:n". Jag vet inte alls var han fick det ifrån, men vid middagen pratade han om att det hade varit en räv ute på gräsmattan, jag tror han möjligen kan ha drömt nånting.

Förutom det lite ovanliga - och alldeles för tidiga - uppvaknandet har dagen varit bra. Cyklade till och från jobbet, på vägen hem i bara linne. Till skillnad från Stekenjokk där de tydligen fått en dryg halvmeter snö igen. Jag får ångest bara av att tänka på det och är så glad att jag inte bor norrut längre! (Inget ont om norrut vill jag dock tillägga. Jag hade några väldigt fina år i Umeå, men jag trivs på ett annat sätt med klimatet här, under min korkek). Hoppas lite i hemlighet på en regnig sommar, eftersom jag jobbar typ hela juli... Jag menar, regniga somrar har vi ju lite nu och då och den förra var ju tokfin så varför inte passa på i år när jag ändå går på sen semester?

Jag skulle nog kunna skriva en känslomässig avhandling om både det ena och det andra ikväll. Men jag besparar er mina tankar kring kollegor, cancer, kyrkan, KDU, korkade kommentarer och livet i allmänhet. Önskar er alla en fin helg! Nästa vecka hoppas jag på att få upp lite bilder från Kolmården. Nu är det knappt 7 timmar kvar tills klockan ringer, så en liten tandborstning på det här vore inte helt fel.

3 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Men korkeken är min som jag sitter under och jag sitter under och skådar in i livets Andes lag
Guds ord som är levande och skapande, om du vill läsa om det så har jag skrivet om det i min lilla bok som heter, "Mitt budskap gäller Jesus Kristus".

Nåd o frid, din svärmor. Ska bli roligt att få besök av min Son och mina barnbarn, du får följa med om du vill.

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

SVERIGE VÅRT LAND.
I HELGEN HADE VI, ETT 20-TAL PERSONER BÖN ANG. VÅRT LAND.
JAG FICK TILLFÄLLE ATT DELA VISIONEN ÖVER LANDET, SOM JAG
FICK ÅR 1987, GUD FÖRÄNDRAS INTE OCH INTE HELLER VAD GUD
SAGT. VI BAD MYCKET FÖR FAMILJER OCH SPECIELLT FÖR BARN SOM
VÄXER UPP NU. ÄVEN FÖR POLITIKER OCH LÄGET FÖR ÖVRIGT.
GUD UTGÖT SIN ANDE OCH VI FRÖJDADE OSS STORLIGEN.
JAG TALADE ÄVEN LITE ÖVER GAL.2:19-21. UNDERBARA VERSER.
LÅT OSS VÄXA OCH BLI LIKA JESUS KRISTUS SOM VI ÄLSKAR.
MITA.

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Men detta var inte i Härnösand, för där blir jag stoppad
hur mycket än Gud vill att jag lyder. Gud vet vad människor
i H-sand har emot mig och vad de gjort mig sen år 1991.

Men det uppenbaras mer och mer.