Monday, April 20, 2015

Jobb och träning. Som oftast.

En bra dag i statens tjänst. Har en praktikant ett par veckor, självständig som hon är så hinner jag med massor :-) Har hunnit avsluta två projekt som legat o släpat sådär som saker kan göra när de saknar deadline. Men nu är de klara! Har strukturerat om min dagliga agenda lite också, så just nu är jag i fas med det mesta.

Så även träningen. Siktar i första hand mot milen, i andra hand mot en rimlig tid. Igår sprang jag 7 km, vilket ju bara är en tredjedels halvmara så här ett drygt halvår senare. Men så får det var. Tiden var väl varken tillräckligt bra eller alltför dålig, 43:18. Siktar på att hålla igång en timme nästa vecka, distansen får bli vad den blir. Idag blev det lite styrka (booring! Och lite jobbigt när det är mkt folk i gymmet) och lite intervaller på bandet. Körde 3 min i 5:30-tempo, 1 min vila, 1 min 5:00-tempo, 1 min vila och så om igen. Tre varv blev det. Skulle nog kunna klara ett till om jag inte kände att barnen väntade på mig. Nästa gång...

Nu måste jag sova. Hoppas alla får en lika bra vecka som jag tänker ha!

No comments: