Thursday, April 23, 2015

Världens bästa syster

Efter tre dagar med kramp som mår bäst av att ligga dubbelvikt i sängen (vilket endast varit möjligt nattetid) är jag nu rätt less på den här magen. Kan inte träna, inte äta ordentligt, att vara bland människor blir jobbigt för jag orkar egentligen inte... Blir inte klok på vad det är heller, tror det kan vara en kombination av magkatarr och ägglossning. De brukar göra ont var för sig, men this goes beyond.

Förutom det är jag den här veckan VÄRLDENS STOLTASTE STORASYSTER eftersom min lillasyster tagit sig upp ur sitt privata lilla helvete, tagit sig igenom en tvåårig utbildning och nu dessutom lyckats landa drömsommarjobbet, som en av 170 sökande till 15 platser på en viss anstalt någonstans i Sverige. Har jag berättat nån gång att jag hade en dröm om kriminalvården när jag pluggade? Till saken hör att jag gillar olika perspektiv, vilket gjorde att jag länge tänkte att jag skulle jobba på soc några år, för vad jag än kommer jobba med så kommer soc vara inblandat på ett eller annat sätt och då är det bra att ha sett den sidan av verkligheten. Nåväl, för att få lite perspektiv på kriminalvården tänkte jag undersöka möjligheten att sitta inne på låtsas, men att ingen mer än jag och chefen skulle veta om det. För att sen liksom kunna förstå mina intagna bättre när jag väl skulle jobba med dem. Det vore nåt. Rätt säker på att syster inte har några såna planer innan sommaren.

Nu ska jag försöka hinna med ett avsnitt av True Detective innan sängdags. Har min vana trogen tänkt att det är fredag hela dagen idag, det gör jag minst 9 av 10 torsdagar. Men det ska bli skönt med riktig fredag imorgon. Helgplanerna är IKEA, mini-me-shopping och Skansen. Yay!

1 comment:

Honung said...

honung har haft en storasyster att se upp till i många fall
inte alltid dragit jämt, haft bråk med av tusen orsaker
men syster tog sig igenom uni och annat, så honung tog sig igenom sitt

lägga sig på golvet och dö hjälper inte