Wednesday, April 01, 2015

Det är möjligt

att jag, förutom högskoleprovet, har ägnat en del tid åt att sova och titta på 20 avsnitt av Vänner de här två dagarna. Och då är dagarna inte ens slut än. Chefen tyckte för övrigt att jag skulle stanna hemma imorgon också, eftersom det ändå är kortvecka. Okej då. Faktiskt ledsen att jag missar dagens konferens med fokus på bemötande m.m, men i övrigt rätt lyxigt att ligga i sängen utan barnen. Orkar inte vara uppe, men jag spyr inte längre, så sängen är rätt utmärkt. Har tappat tre kilo sen i måndags, men jag antar att mycket av det är vätskevikt som kommer tillbaka när jag kommer igång igen. Är hungrig men osugen på att äta, men tänker att under helgen ska jag nog göra en pasta alfredo med kyckling. Sugen på fett och salt... Och eftersom jag inte kan äta lamm längre, efter en magsjuka för ett par år sen, så låter kyckling som ett påskigt alternativ. Kommer fira ensam med barnen, A jobbar o ma & pa är i San Fran på välförtjänt semester. Jag har aldrig firat påsk utan familjen förut, så jag vet inte riktigt hur man gör, men jag tänkte koka lite ägg och ta barnen till kyrkan iaf. Väderprognosen ser halvdan ut, men jag hoppas att vi kan vara ute en del också. Och på måndag har vi playdate med Leah och "lilla bebisen" som S kallar Leahs ettåriga lillebror. Allt är relativt. Hade tänkt hinna träna en del, men det beror ju på hur jag mår och orkar.

Just nu ska jag iaf försöka orka ta en dusch o se om jag blir lite mer människa efter det. Det brukar ha en sån effekt efter ett par dagars sjukdom.

No comments: