Friday, April 24, 2015

Kramp

Jag tror mig ha lokaliserat källan till magkramperna: Bönpasta. Jag testade i veckan, med förhoppning om ett bra alternativ till alla kolhydrater jag stoppar i mig. Potatis i all ära, men hur kul är det till köttfärssås? Så jag testade Risentas bönspagetti. Samma kcal per 100 gram, men mindre mängd per portion, mindre kolisar och mer protein. Jag gillar det i teorin, men insåg idag efter lunch att det är källan till mina problem senaste dagarna. Så nu återgår jag till riktig pasta.

Pga. magknip låg jag på sängen och vilade efter jobbet, istället för att äta middag. Istället råkade jag stoppa i mig en inte helt oansenlig mängd snacks när barnen hade gått och lagt sig. Min smarta men emellanåt så där härligt barnsligt naiva dotter talade för ett tag sen om att om hon skulle åka ensam till IKEA utan sina framtida barn så skulle hon passa på att äta glass även mitt i veckan. Jag frågade om hon inte trodde att jag hade gjort så nån gång? "Du? Nähä, inte du, men jag skulle göra så!" Undrar hur länge jag får ha kvar helgonstämpeln? Skulle hon se den tomma doodle-påsen och kexchokladen nu så skulle den nog försvinna.

Kvällen går i kriminalseriernas tecken, CSI, Criminal minds, Law and order och kanske True detective om jag orkar efter det. Har mycket på agendan för helgen; imorgon har E efterfrågat IKEA-brunch (med eller utan glass, lördag och allt) och jag behöver handla en lampa. Om jag inte föräter mig så tänkte jag även försöka ta mig till gymmet en sväng efteråt. Har inte tränat sen i måndags, pga. den där magen som gjort det svårt att hålla kroppen upprätt öht. Sen var det ju de där klänningarna också. Och så städningen som jag har sett fram emot hela dagen. Kanske inte så mycket just att städa som känslan efteråt. Har fortfarande inte fått ordentligt ordning sen målningen förra helgen, så möblera klart och dammsuga etc.

Happy helg allihop!

No comments: