Wednesday, January 07, 2015

Tabberas

Det är lika skönt varje gång jag lyckas rensa bort något som vi således inte behöver ta med oss till nästa ställe, just nu fokuserar jag mycket på kylen och frysen. Mest för att resten av lägenheten känns rätt färdigrensad (två osorterade små lådor kvar) och förråden ägnade vi oss åt en heldag i somras. Idag gjorde jag slut på oxfilén från nyår, en burk Philadelphia och en burk mascarpone. My new love! Såsen blir så himla krämig och god med en klick mascarpone i! Slängde in en nötstek i ugnen på kvällskvisten, så imorgon gör vi slut på den och potatisen också. E frågade vad det var för kött och jag svarade fransyska. "Nästan som Franceska" svarade E och syftade på en av förskolelärarna. 

Hittade inte slangen till centraldammsugaren idag, testade en ryggsäcksdammsugare istället. Kände mig som lite av en ghost buster. Bilden gör tyvärr inte rättvisa, eftersom jag inte hade nån selfie-stick haha! :)


Har ont i benhinnorna från löpningen i helgen, känns så onödigt tragiskt! TRE himla kilometer liksom! Och dessutom brand new skor. Blir väl till att börja om långsamt och vänja kroppen då :(

Ska dricka en snabb kopp te, sen ska jag se om jag kommer bättre överens med John Blund ikväll, igår hade han ingen som helst lust att komma hit. Skulle som bekant upp betydligt tidigare i morse än vad som varit standard de senaste veckorna. Kom upp i tid och var till och med några minuter tidig till jobbet, färdigsminkad och allt! Jag rusar allt som oftast in i sista sekund med mascaran i handen och slänger på den strax efter morgonmötet. Hade sen en bra dag i statens tjänst, även om jag hela förmiddagen tänkte att det var måndag och således höll på att glömma bort eftermiddagens APT. Blev turligt nog påmind av chefen.

Men nu känner jag mig bra trött.

No comments: