Monday, January 19, 2015

Tack för gratulationerna

S vaknade i sitt nya, egna rum i sin nya, egna säng igår. ”Jag FATTAR ingenting!” inledde han med när han hade sett sig omkring en stund. Han upprepade detta nya mantra några gånger och blev inte mindre förvirrad när A & E några minuter senare kom in med frukost på sängen till mamman. En macka och ett glas vatten var vad huset hade att erbjuda, men det är väl tanken som räknas?  < 3 En stund senare hade jag fått igång kaffemaskinen också.

På eftermiddagen åkte jag o S på 3-årskalas hos hans kompis och därefter till gamla lägenheten för att tömma det sista. Åkte hem med två lådor, käkade lite middag och tog med mig E tillbaka för sista vändan. När vi åkte iväg berättade jag för E att det skulle bli läggdags direkt vi kom hem igen. ”Men glassen då?” frågade E. ”Vilken glass?” frågade jag. ”Glassen!” svarade hon. ”VILKEN GLASS?!” undrade jag igen. ”Äähhh… det var inget!” svarade hon. När vi hade sprungit med det sista till soprummet och fyllt bilen en sista gång åkte vi hem och medan jag bar upp allt från bilen passade E & A på att plocka fram överraskningsglassen som hon pratat om och som jag inte kände till. S hade redan somnat men jag blev firad i det enda någorlunda rena hörnet av lägenheten iaf.

I morse var det fullt kaos när vi skulle försöka hitta kläder till alla och sen rätt stövlar och jackor till rätt person. Jag längtar tills det är uppackat så vi vet var vi har grejerna… Men vi kom iväg och jag var på jobbet tidigare än vanligt!

No comments: