Sunday, January 11, 2015

Grrr

Blir lite irriterad på det här med visning av lägenheten. Inte att vi måste kunna visa den, det förstår jag. Men vissa ringer och verkar tro att de kan komma om en kvart. Jag behöver lite mer framförhållning. Och när jag verkligen går that extra mile och erbjuder en tid när det egentligen inte passar oss för att personen i fråga inte kunde de tider jag försökte erbjuda, då blir jag rätt rejält irriterad när personen sen inte dyker upp. A har sovit i helgen efter att ha jobbat nätterna, så jag kunde inte visa lägenheten dagtid. Bokade in ett besök nu ikväll och lät barnen vara uppe lite längre, trots att de ska upp extra tidigt imorgon. S somnar oftast mellan sju-halv åtta i vanliga fall, ibland åtta. Men jag bokade in en visning vid åtta för att A skulle hinna sova klart och gärna göra sig lite i ordning åtminstone (kanske inte jättekul att kliva ur duschen med en främling i lägenheten). Tänkte att det ändå inte tar mer än 10 minuter, sen skulle S kunna gå och lägga sig. Vid halv nio började jag känna att båda barnen VERKLIGEN behövde komma i säng, så då började jag bli irriterad på att dök upp. Vid nio hade fortfarande ingen kommit, så då stängde jag av telefonen och skruvade bort ringklockan från dörren för att inte bli störd när jag nattade barnen. Jag förstår att man kan få förhinder, men kan man inte höra av sig då åtminstone? Skicka ett sms? GRRR! (Hoppas verkligen inte att han har halkat av vägen och hamnat på sjukhuset istället, isf tar jag tillbaka all irritation).

No comments: