Tuesday, January 13, 2015

Viralt


Har ni hört SVT's nya barnlåt, från programmet Bacillakuten? Det har jag. Råkade visa den för E och jag skojar inte när jag säger att hon lyssnade på den 10 gånger i sträck innan hon gav upp. Fantastiskt vad de kan hitta på...

Jag läser ofta andras bloggar. Mest gillar jag att läsa sånt som folk jag känner skriver, men det finns ett fåtal andra jag följer också. Bland det bästa just nu: Magda Gad. Jag sitter med tårar i ögonen varje gång jag varit in. Det är så lätt att glömma hur lyckligt lottade vi är! Att bara behöva tänka på problem som att jag måste fixa nytt gymkort, att jeansen jag köpte precis innan jul börjar bli för stora och vad som händer om botten rasar ur en flyttkartong i helgen. När man funderat på det ett tag och sen börjar läsa om barn som inte har en enda släkting kvar pga. ebola, om ambulansförare som vet att patienten dör på väg till sjukhuset för att vägen är för dålig och resan tar för lång tid, om kvinnor som tar droger för att orka sälja sig själva för att kunna försörja sina barn... Det är jobbig läsning, men jag är tacksam för nya perspektiv och tacksam för det jag har här hemma < 3

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Den där <3 kan du plocka bort omgående!