Saturday, July 12, 2014

Bortskänkes: Vattkoppor.

Dagarna försvinner lika fort som de kommer i den här lata världen jag lever i just nu. Första semesterveckan snart slut, men fyra kvar så det går ingen nöd på mig. Vi badar och åker på utflykt, planerar kalas och får vattkoppor. Om någon vill ha dem så går det bra att skynda sig hit fr.o.m. söndag. Först till kvarn så länge lagret räcker, skynda fynda! Begränsat lager, vi räknar inte med att få in fler (men det beror lite på om Lillebror behagar bli smittad nu eller inte. Om inte så kan vi eventuellt erbjuda dem igen vid senare tillfälle).

Ägnar kvällen åt att kolla på bostäder och drömma mig bort lite. Funderar över hur man kan klämma in fyra rok på 52 kvadrat. Sen hittar jag en annan annons, där man påstår sig ha ett fyrarumshus på 33 kvadrat. Nog för att ett fritidshus kan få vara mindre än ett permanentboende, men fyra rum på 33 kvadrat? Du menar fyra garderober va? Funderar på vilken bank man ska välja, räknar lite på det ekonomiska, tänker att det kanske kan gå att köpa en lägenhet inom snar framtid om det bara kommer någon i rätt område. Jag är väldigt specifik med vart jag vill flytta, vilket gör det svårare att hitta något. Sen är det ju mycket annat som ska stämma också så att man trivs i sitt livs förmodligen största investering (ekonomiskt sett åtminstone). Så här års kryllar det dock inte av bostäder så det är inte jättemycket att fundera över just nu. Men eftersom jag fick lyxsovmorgon till 11 i morse så är jag inte särskilt trött just nu heller... Hade inte klockan varit så pass mycket en fredagkväll i ett rätt otryggt område hade jag gett mig ut och sprungit en sväng, för det hann jag inte innan barnen kom i säng vid 22, men nu är det som det är och jag får helt enkelt springa en annan dag. Tänker att jag ska satsa mycket på intervaller och långpass framöver, men känner jag mig själv rätt kommer det inte bli så mycket av just intervalllöpningen. Jag ogillar den träningsformen skarpt, tycker det är jättetråkigt och blir mentalt trött redan innan jag har kommit ut.

Under rubriken Onödigt Vetande kan jag idag klämma in att telefonen jag gått och väntat på att Samsung ska offentliggöra att de ska släppa nu äntligen har tillkännagivits. Hittills har den bara varit ett rykte som uppstått ur nån sorts industrispionage (eller vad det kallas när det läcker information från den typen av företag?) 1a augusti ska Galaxy S5 Mini släppas i Sverige och då tänker jag köpa en. Min gamla S2 har tre år på nacken och lever sitt eget lilla liv, blir överhettad o stänger av sig själv, synkar och uppdaterar inte ordentligt för att det inte finns nåt utrymme kvar och lite andra skavanker som väl kommer med åldern. Telefoner är inte gjorda för att hålla länge these days, så om tre veckor kastar jag in handduken.

Nu har klockan slagit över till den 12e, så på återhörande hörrni!

No comments: