Monday, July 21, 2014

13.5 km senare

så känner jag att jag har gjort årets första ordentliga långpass. 1:25:20 gick det på och om jag är nöjd med att göra halvmaran på 2:15 så behöver jag inte jobba lika mycket på tempot som på att nöta kilometer. Innan jag gav mig ut var jag orolig över om jag skulle orka springa en halvmil ens en gång, för jag har ägnat en icke helt oansenlig del av dagen åt att känna mig sliten efter igår och på kvällen snurrade huvudet mer än vanligt. Jag gav mig dock av och bestämde att det fick gå som det ville, kändes det bra kunde jag fortsätta och om inte så var det bara att bryta. Det kändes dock långt över förväntan och hade jag sprungit tidigare på dagen hade jag kanske till och med gett mig på att försöka knäcka 15 km. Nu var klockan mycket och sista biten skulle ha gått genom ett halvupplyst skogsparti, vilket jag inte kände mig bekväm med. Och egentligen var det nog lika bra, man ska ju inte öka för mycket på en gång och jag har dessutom lätt för att dra på mig överansträngningsskador. Nöjd med dagens insats hur som helst.

Imorgon planerar jag för en dag på stranden. Just nu planerar jag för en stund i duschen och en stund i sängen. Gonatt!

No comments: