Friday, July 18, 2014

"Äntligen fredag"

brukar det ju heta större delen av året. Just nu känns det som att det kvittar, alla dagar är same same och hade jag inte klockan eller mobilen skulle jag inte ha en aning om vad det är för dag eller datum. Hade en ledig förmiddag idag, A tog barnen och jag åkte iväg till stranden helt själv en stund. Ibland behöver man andas och vilket bättre ställe att göra det på? Badade inte, men njöt av värmen och ljuset ett par timmar. Blev lite putt på ett par som la sig mellan mig och dem bredvid, när jag tyckte jag hade lagt min filt på lagom avstånd från dem och resten av stranden var i princip tom. Men avkopplande var det.

På em hade A lite grejer att uträtta, besök på vårdcentralen och träning och sådär, så jag var hemma med barnen och en granntjej. Tjejerna gick ut och S kom med skorna, "Mamma kan du hjäppa mig?" Jag svarade att jag bara skulle hänga tvätten först, varpå S kontrade med "Du pår INTE, sa jag!" med emfas på alla orden. Sköning < 3

Tänk vad skönt det vore om dagens löpning hade varit avklarad... Hade planerat lite backträning, men har haft ont i ryggslutet hela dagen, så jag tror det blir en lugn återhämtningsfemma i komfortabelt tempo. Det får ta den tid det tar idag, jag har tryckt på i tre av veckans fyra pass (även om två av dem bara var 2 resp. 3 km). Jag känner mig sliten idag, tror att värmen och ryggen har stor del i det. Funderar på det här med transport till bra backe - att springa dit (kanske 4 km) vore ju ingen konst, men orkar jag springa hem igen efter att ha kutat upp och ner? Eller ska jag behöva ta bilen dit och springa i närområdet runt backen för att värma upp, för att komma levande hem igen?  (Den där Backen som jag brukar skriva om ibland går ju dessutom uppför på vägen hem). Klurig fundering som tål att tänkas på tills När Passet Nu Blir Av.

Ser fram emot en medelhavsvecka, fast i Sverige. Underbart sommarväder vi har fått hörrni! Blir sugen på att åka upp på Fjällgatan och sätta mig en stund, men jag antar att jag ska ta mig i kragen och komma ut i närområdet istället. Fast jag tror jag kan prokrastinera en liten stund till...

No comments: