Wednesday, June 11, 2014

Sommaravslutning

Jag hade tänkt springa ikväll, men halsen börjar kittla, Jag vågar inte riktigt ta några onödiga risker, halsont och feber får mig alltid att avstå träning, så nu sitter jag här och tänker att om jag önskar tillräckligt mycket så kanske det kommer en kopp te flygande genom luften och landar på bordet framför mig. Det, och det här. (Grandma on wheels, en tuff tant som hänger i gallerian med barnbarnen och som inte låter nåt så löjligt som en dålig höft stoppa mig...) Siktar in mig på lite Leos lekland på fredag och lite styrka på lördag istället, förhoppningsvis även ett intervallpass när A vaknar framåt kvällskvisten. Om halsen är bättre.

Barnen hade sommaravslutning idag. De stod så fint längst fram i kyrkan och höll varandra i handen när jag rusade in i sista sekund (mötet på jobbet slutade tidigare än beräknat, egentligen skulle jag inte kommit alls). E alldeles lycklig när jag hann komma, S mest fundersam över vart han var och vad han gjorde där... Jag blir alldeles gråtmild på såna där tillställningar, kan inte sjunga en ton (det kan jag iofs inte annars heller, men då försöker jag åtminstone) för att tårarna väller upp och halsen stockar sig. De är ju så fina och så duktiga och så underbara och härliga, mina hjärtan... Mimade med i sångerna eftersom E tittade noga på mig hela tiden, då duger det inte att mamma är tyst. Efteråt bjöds det på grillad korv och sen gick vi hem och sommarlovsfikade. Möjligen inte den bästa idén när klockan tickar iväg och det är en helt vanlig torsdag imorgon, men det är å andra sidan sista dagen innan minisemestern så då gör det inget om man är lite trött för att man inte kommit i säng pga. sockerchocken. Nattningen gick dessutom över förväntan, blev inte lika fördröjd som man kunde trott och åtminstone E somnade fortare än kvickt, vilket verkligen inte tillhör vanligheterna.

Det där teet verkar inte komma, så jag får nog gå o göra det själv. Ska dricka det och skriva nån sorts packlista till nästa vecka, så jag åtminstone får med mig varsin tandborste den här gången. På återhörande!

No comments: