Friday, June 13, 2014

Returer

Jag beställde en klänning för ett tag sen. Ett ganska bra tag sen. Fick svar rätt omgående att den beställda storleken var slut i lager, men att klänningen skulle skickas ut mellan 9-13 juni. Igår fick jag ett mail att paketet var på väg - hurra! Idag låg paketet i brevlådan när jag kom hem - med en för stor klänning :( Jag hade beställt min vanliga storlek, så det torde ju vara ett delikat i-landsproblem att den var för stor, men jag ser mest bara mecket med att skicka tillbaka och vänta på en ny. Nackdelen med postorder. Tur jag har ett gäng andra klänningar i garderoben, så jag har nåt att ta på mig så länge!

Dagens andra meck: Köpte nya underlakan i veckan, eftersom de vi haft börjat på att gå sönder och förrådet behövde fyllas på för att kunna byta emellanåt. Öppnade första förpackningen (av två) igår - och hittade en reva i tyget direkt. Så nu måste jag till IKEA en sväng till och returnera det där också. Ska lämna tillbaka det andra också för säkerhets skull och köpa en annan kvalisort, gillade inte riktigt känslan i tyget när jag väl kom hem (trots att vi stod och kände och jämförde både länge och väl när vi var och handlade häromdagen).

I valet och kvalet mellan att måla naglarna eller färga håret ikväll. Det lutar åt naglarna, för då kan jag ändå sitta kvar i soffan. Råkade glömma köra igång tvättmaskinen i tid, så jag lär ju vara vaken ett tag ivf.

No comments: