Monday, July 18, 2011

Tillbaka i verkligheten

Efter sex veckor där ganska precis hälften av mina planerade träningspass har fallit bort av en eller annan orsak så presterar jag ju inte direkt några superresultat... Idag sprang jag på bandet (jag har blivit rädd att misslyckas ute för att det var så länge sen! Ska ta tag i det en dag när det inte regnar) med 1% lutning, det ska tydligen motsvara rätt flack mark utomhus i svårighetsgrad (har jag hört... Inte genomfört några empiriska studier på saken). 5 km, 32:06. Sådär, men ändå ett genomfört pass, till skillnad från de 9 som jag inte har tagit tag i... Nu får jag kämpa hårt ett par veckor för att komma igen! Eller snarare ett par månader...

När jag kom ut i omklädningsrummet och kollade mobilen efteråt såg jag två missade samtal. Eftersom A visste att jag tränade så utgick jag ifrån att det inte var han och när jag kollade samtalslistan och såg vem det var så hann jag tänka "Hmm, undrar vad hon vill!" innan jag kom på att vi skulle träffats en timme tidigare... Bara att ringa upp och förklara läget, snabbduscha och direkt dit...

Förutom det så är semestern slut och jag är tillbaka i verkligheten igen, på ett alldeles för varmt kontor. Dock inte så mycket pga solen som pga dålig ventilation, eftermiddagarna är lika varma året runt. Blev helt snurrig idag av allt som behövde göras och varav typ hälften blev gjort. Inte för att något akut blev liggande, men det är ändå fascinerande hur två veckor borta kan rubba rutinerna och ge så mycket merarbete direkt! Hur som, nu är jag back in business en månad till innan nästa semestervecka, ska nog hinna få lite ordning på torpet till dess!

Hade för övrigt en fantastisk vecka i Umeå! Det finns så många fina vänner där och om det inte låg så långt borta skulle jag inte tveka att flytta tillbaka. Men tills vidare får jag nöja mig med att ha så underbara människor i mitt liv även om de är långt bort.

Nu ska jag betala räkningar. Undrar om man kan betala kreditkortsräkningar med kreditkortet? :)

No comments: