Wednesday, July 20, 2011

48 hours

Det var ju absolut ingenting som gick som det skulle med träningen förra veckan, men nu är jag igång igen! Ett 5-kilometers "nöta-pass" i måndags och ett 36-minuters intervallpass idag. Och nu har jag passerat den "magiska" 48-timmarsgränsen också! Eftersom jag planerar att hinna (och orka) träna mer under andra halvåret så tänker jag sätta ett mål vid hundra timmars träning i år.

På vägen hem fick jag taco-cravings (antar det hade med saltet och göra, för jag kunde inte sluta tänka på nachochips!) så jag duschade och gick till affären för att handla. Allt detta drog naturligtvis ut på tiden så när jag väl kom hem igen så hade E nästan somnat. Jag nattade henne medan A lagade mat och sen hamnade jag här, i soffan, med min mat och tv:n som sällskap. Kände mig så trött, hungrig och allmänt otrevlig att jag sa till A att han fick sätta sig vid datorn om han ville, för jag hade ingen som helst lust att umgås med någon...

Imorrn åker E till mojje och morfar några dagar för att jag o A ska kunna jobba när dagis är stängt. Det blir nog bra, men det känns hårt för mammahjärtat... :( En vecka utan min "bebis", så länge har vi ju aldrig varit ifrån varandra förut... Allra hårdast känns det att det inte bara är jag som överger henne, utan VI. Annars har hon ju (nästan) alltid varit med A när jag inte har varit där...

Nu blir det Sommarmord i SVT och sen blir det lite Mari Jungstedt innan sova.

No comments: