Saturday, July 09, 2011

Semester

Den första semesterveckan har varit busy busy busy! Vi började med fest i lördags (som jag redan har skrivit om), sen fick vi besök av svågern och hans familj i måndags. I tisdags for vi till Eskilstuna för att gå på zoo. Vi såg tigrar och en gepard, mina respektive A's favoritdjur alla kategorier :) Sen fanns det lejon, en mini-flodhäst, flamingos och annat skoj. Jag tror dock att E's favorit var karusellerna på slutet... :) Jag kände personligen att de åkturer som passade henne (tekopparna, masken, djungeltåget och barnkarusellen) var de som passade mig också (även om jag bara åkte masken och tekopparna, A åkte de andra med henne). Sen blev det middag hos Jo & T, mycket trevligt! :) I onsdags var vi helt slut och softade hemma. På kvällen tränade jag lite, innan jag hämtade N&J vid bussen. De stannade sedan ett par dagar och det blev mycket aktiviteter. I torsdags plockade vi jordgubbar, åkte till stranden och hade picnic på kvällen. Sen hann vi se en film när E hade somnat också. I fredags blev det lite bikinishopping innan N&J skulle vidare till Sthlm. Eller, vi gav oss ut för att leta innan de åkte, men själva shoppingen blev inte av förrän efter vi hade släppt dem på stationen. Jag är alltid för sent ute när jag ska hitta bikini, så allt är utplockat i butikerna... Till slut hittade jag dock en där både över- och underdel fanns i rätt storlek. New Yorker är bra :) Idag, lördag, har jag tränat med MG. Det var första gången på flera veckor som jag sprang ute och trots mina 7-km pass på bandet på sistone (det senaste på 43:39) så var det tungt att springa de ca 5.5 kilometrarna i skogen. Antar att värmen inte direkt underlättade och inte heller det faktum att jag snubblade i en nerförsbacke och snurrade ett varv runt min egen axel. Det första jag tänkte på var att pausa tidtagningen, för att inte få några falska resultat, sen började jag kolla hur det hade gått. Ett skrubbsår strax under knät, men i övrigt inga bestående men! Linkade vidare, gick i "mål" på 36:48. Inte mitt bästa resultat men inte mitt sämsta heller. (Distansen är något osäker, då den officiella skylten säger 6 km men min resp. MG's mätare av olika kaliber visar 5.4 resp 5.55...)

E somnade 18:20 ikväll, eftersom hon inte hade sovit middag. Jätteskönt. Just då. Mindre skönt nu, när hon råkade vakna igen efter knappt 1½ timme... Det var tre timmar sen, behöver jag säga att hon fortfarande är vaken? Suck.

No comments: