Thursday, October 09, 2008

Lillstrumpa

Dagens kontroll hos Barnmorskan förlöpte utan problem. Hjärtljuden låg på 152 slag per minut och magen växer precis som den ska. Och då menar jag PRECIS som den "ska". Mitt på normalkurvan låg vi idag. Mitt hb-värde hade dock rasat från 132 i vecka 12 till 105 nu i vecka 25, så på vägen hem köpte jag med mig järntabletter. Fast jag har inte känt mig så jättetrött på sistone. Men jag kanske jämför med första trimestern, när jag helst hade sovit dygnet runt... Blodsockret såg fint ut och i övrigt finns inte så mycket att tillägga. Mer än att alla myter om symptom och kön tyder på en pojke, men vi får väl se.

1 comment:

Meta said...

Nu har jag köpt några julklappar till "Strumpan el. Strumpen"
Ingenting är som första barnet,
verkligen spännande.

Så fint att allt går bra.

Kram, Marita.