Monday, October 27, 2008

FK

E frågade senast idag hur jag orkar blogga så mycket. Faktum är att jag inte har så mycket annat för mig på dagarna :) Idag hade jag tänkt va lite produktiv och ta tag i nåt som behövdes tas tag i, men jag vaknade i morse och kände mig risig, så jag bestämde att det blev en lugn dag hemma istället. Tji fick jag när posten kom! FK verkar va helt inkompetenta, jag är glad att jag inte behöver jobba där! När jag hade fått min HP beviljad så va jag tvungen att skicka in ett sista papper med "Begäran om havandeskapspenning". På pappret fanns en rad för kontonummer som man ville ha pengarna till. Skrev i kontonummer där - och fick ett utbetalningskort i brevlådan idag! Hallå?! Så för att hinna betala räkningarna i tid var jag helt enkelt tvungen att trotsa huvudvärk och halsont och ta mig ner på stan för att sätta in pengarna på kontot. Orka vägra! (FK alltså). Passade på att göra ett par inköp som har stått på listan ett tag, lite organiserar-grejor, så nu ska jag organisera här hemma. Framförallt räkningar och sånt, som börjar bli osorterade nu när vi har bott ihop ett tag och hunnit få en del. Biltema är bra till en del, trots allt. Fast det jag egentligen helst av allt ville ha tag på, schabloner att måla på skötbordet, fanns inte att uppbringa i en enda butik verkade det som. Har inte jättebråttom, så jag orkade inte bry mig om att fråga heller. Måste ändå måla skötbordet vitt först, två gånger dessutom. Så jag hinner nog...

Eftersom jag hyrde en film också så är det nog en idé att sätta igång med organiserandet så jag hinner se filmen ikväll... Klockan blev trots allt sju innan jag kom hem... Ska maila min chef också och höra vilket datum jag kan börja jobba nästa år, dvs vilket datum nästa period börjar efter förlossning + ca två månader. Idag fick jag erbjudande om att börja igen sista januari, men då vet jag ju inte ens om Lillstrumpa har hittat ut, så jag tror vi avvaktar en stund till ;) Ska även fundera på huruvida jag vill ta ut mina sista semesterdagar från i år i januari för att spara några föräldradagar, eller om jag ska ta längre sommarsemester. Verkar lockande att ta ut i januari faktiskt. Har några utbildningsdagar att få ut ersättning för, och 12 sparade semesterdagar, så det borde kunna täcka en bit iaf. Jag menar, ta ut 15 fp-dagar innan ungen är ute och sen få färre dagar tillsammans med barnet, det verkar ju onödigt när det finns alternativa lösningar... Ska höra med lönekontoret vad som gäller!

Men nu ska jag sortera papper och titta på romantisk komedi, hoppas den är bra :)

No comments: