Sunday, October 19, 2008

Borta bra...

Vi har varit i Linköping i helgen. Hela stan luktade bajs... Ett tag trodde jag det var fågelskiten som hamnade på A's jacka, men han hävdade att det var LHC och ja, det kan nog vara så också... :) Iaf var det en bra helg med släkten (på A's sida, den på min sida gjorde vi inga ansatser för att träffa den här gången) och barnvälsignelse av yngsta brorsbarnet. Passade även på att skämma bort oss själva med en natt på hotell och så gott som jag sov där har jag inte sovit på ett tag innan! Mycket trevligt :) Fast trots borta bra så ÄR och FÖRBLIR hemma bäst!!

Annars har det inte hänt så mycket sen senast. Blev lite lessen över ett stort stenskott på rutan på vägen hem, förstörde min kväll, men vad ska man göra åt det? Det är ju ingen som kan hållas ansvarig för att det ligger stenar på vägen och skvätter upp, kunde ju lika gärna vart jag som skvätt på nån annan... Men nu måste jag kolla upp vad det kostar att laga, för att räkna ut självrisken (som är procent-betingad). Troligen måste vi byta hela rutan (vilket vi iofs skulle behöva göra ändå för den är repig så det förslår!) eftersom skottet sitter mitt framför ratten och där kan man tydligen inte laga, enligt carglass.se... Frågan är A) Hur akut måste man laga ett stenskott? Det är inte direkt som att pengarna växer på träd när man inte jobbar! Och B) Kostar det mer att byta en ruta med en spricka i än en med ett stenskott? Om man nu ändå måste byta borde det ju kosta lika oavsett varför, right? Stort som en enkrona blev det iaf och just nu är jag glad att vi har en försäkring som täcker glasskador! (Till skillnad från West Coast '06, right Jo?)

Anyways, nog för ikväll. Ska dricka lite vatten och sen sova.

2 comments:

Anonymous said...

välsignat med en försäkrning du=)... träffa din mor idag och din far igår=)...hihi..=)kommer till uppsala nästa helg, kanske träffas på fredagen???kram kram

Johannes said...

Mycket trevligt med angenämt besök kan jag intyga! Lukten:DEt beror på Modohalsduken runt din mans hals!Sannolikt hade några smarta fåglar visat vad de tycker om laget ( Förmodligen boende på Cloettahallens tak). Halsdukens kasa kom över på As axel och det var plötsligt modoiten som stank!

All frid