Tuesday, November 01, 2016

November

Så, nu är alla formaliteter (som att informera chefen etc) avklarade och jag kan äntligen tillkännage även här på bloggen att jag har tackat ja till ett nytt jobb. 9 januari 2017 går jag över till Frivården och jag ser jättemycket fram emot det! Även om det är med dubbla känslor jag lämnar min nuvarande arbetsplats efter drygt 9 år. Tar tjänstledigt 6 månader till att börja med, sen får vi se vad som händer, men jag har en känsla av att jag kommer trivas och att det kommer vara väldigt utvecklande för mig som person också.

Löpträningen har höstlov och jag har tagit ledigt från all träning den här veckan. Sprang i torsdags, siktet på 12 km men fick bryta halvvägs. Då hade jag ändå ett tempo precis under 6 minuter, mot 5.38 i snitt på 12 km veckan innan. Sen dess har jag inte rört mig mer än nödvändigt. Efter en period med något mer normal vilopuls så är jag dessutom tillbaka runt 67-68-69 slag per minut. I vilopuls! Något i kroppen är inte som det ska. Fortfarande oklart om det är stress eller infektion. Stressfinnarna och bekymmersrynkorna har också vuxit på sistone, hösten har varit hektisk med både yttre och inre stress. Nu är det dessutom november, min absoluta ofavoritmånad, som att ha 30 torsdagar i sträck. Oh well, en är ju avklarad, så bara 29 kvar. Går det att snabbspola?

Läste ut Kepler förra veckan, påbörjat nästa spännande bok nu. So far so good.

1 comment:

AnnieeG said...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa