Wednesday, November 09, 2016

No excuses

Hittade en rolig lista igår; 11 tillfällen då det är okej att hoppa över träningen. Jag, som alltid letar efter en legit ursäkt att slippa träna, kastade mig naturligtvis över den. Vissa delar – sömnbrist, sjukdom och skador – kändes naturliga och var ingenting jag inte redan använder som ursäkt. Andra delar hade jag svårare att hålla mig för skratt när jag läste; om du precis har fått en Botox-fyllning, en bikinivaxning eller en spray tan. Nej, okej, om man har spray-solat så behövs ju ett antal timmar för färgen att torka ordentligt och man vill kanske inte ha svettränder över hela kroppen för att det rinner genom otorkad färg. Men då kanske man ska spraya efter träningen? Eller vad vet jag. Det kanske är människor som jag, som vill vara vältränad men inte jobba så hårt för det, och då kan det ju vara skönt att veta att det åtminstone finns utvägar.

Skön diskussion med E när jag gjorde matlåda igår kväll;

”Mamma, brukar du äta kall mat på jobbet?”

”Nej, vi har microvågsugnar där också”

”Men… Det är ju inte bra att värma i plast!”

”Men jag lägger upp maten på en tallrik först”

”Va! Har ni tallrikar också på ditt jobb?! Lika många som hemma?”

”Ännu fler”

”Lika många som i skolan?”

”Nej, inte riktigt så många”

”Jaha”

:-)

1 comment:

mamsen said...

Miljömedveten tjej det där :)