Tuesday, November 08, 2016

Living on the edge

Har känt mig lite lagom wild and crazy några dagar, med sommardäck i halkan. Just idag kändes det mer än lovligt crazy, när jag fick en okontrollerad sladd o två mötande bilar i en kurva. Jag har varit med om det förut i samma kurva o förra året var det en kollega som körde i diket just där. Så det är inte bara min bilkörning... Skyddsänglarna var dock tidigare på sitt jobb än jag o lyckades parera både de mötande bilarna o diket med nån hårsmån till godo åt vardera håll. O nu sitter vinterdäcken där de ska! Tydlig förbättring i halkandet när jag åkte hem från verkstan.

Efter 11 träningslösa dagar var jag tillbaka i spåret ikväll. Jag älskar att springa i snön! Inte som underlag betraktat, det är faktiskt rätt värdelöst utan dubbar. Men stillheten, tystnaden o ljuset. Däremot svårt att ta ut steget ordentligt, vilket lätt gör att passet inte blir lika bra. Men det var skönt. Maxade pulsen strax över 180 och funderade över om det är värt att investera i en värmeväxlare till vintern? Nästa vecka är sista veckan med intervallträning, sen kommer jag nog sikta på mer BodyPump ett tag (så länge det är mörkt och kallt ungefär). 

Nä men om man skulle gå o lägga sig istället... Det är ju trots allt två arbetsdagar kvar den här veckan!


No comments: