Wednesday, November 02, 2016

Ka-Ching

Tackade å E's vägnar ja till ett 7-årskalas till helgen och undrade vad födelsedagsbarnet i fråga önskar sig. "Att hon kommer är en tillräcklig present" fick jag till svar. Skjut mig! För vilken 7-åring är kompisarnas närvaro det enda som räknas? Nåt litet paket vill man väl gärna ha ändå. Och inga uppslag fick jag... Pussel, pyssel eller en bok liksom?

Onsdagen kändes som torsdag, vilket inte direkt förtar känslan av att hela november skulle vara en lång radda torsdagar. Imorgon är det torsdag på riktigt >_<  Första snön o fortfarande sommardäck. Naturligtvis inga lediga tider för skifte förrän tisdag på hotellet. Förutom det så är det bra. Ser fram emot halvdag på fredag. Har varit jättetrött senaste dagarna, fast jag kunnat sova lite längre hela veckan då barnen är lediga. Hösten tar ut sin rätt varje år. Och med närmare 30 semesterdagar kvar hade jag ju lätt kunnat vara ledig en vecka för att vila upp mig. Nu tänker jag att de blir ett välkommet extratillskott i kassan istället, om jag säger upp mig fr nuvarande jobbet lagom till sommarn. Vi tänker resa iväg nånstans utan barnen för att fira vår 10-åriga bröllopsdag, så den resan betalar ju sig själv isf. Ska bara klura ut ett bra resmål. Kroatien eller Sardinien? Gärna nåt med både bra träningsmöjligheter o romantiska restauranger i solnedgången. Kritvita stränder o turkost vatten. Pittoreska små butiker i ett gammalt fiskeläger, eller nåt åt det hållet.

No comments: