Saturday, November 05, 2016

Lugnaste dagen ever

Det börjar kännas lite konstigt, det här med nytt jobb. Insåg idag att efter 9 år så är det inte bara nya arbetsuppgifter, utan även nya kollegor att samspela med. Hur gör man det?! ... kan man ju undra. Lite nervöst är det allt.

Idag blev det en seg, seg, seg dag. Vaknade 10.25 (!), låg kvar i sängen 40 minuter till bara för att jag kunde. Inga aktiviteter inbokade för någon, inga tider att passa. Minns inte ens vilken månad det hände senast. Inga träningar, inga kalas, inga play dates. Åt frukost i ett par timmar, innan jag gick o la mig igen... Tog en promenad med E på kvällen, köpte present till morgondagens kalas. Mycket mer än så blev det inte av just nånting idag. Precis vad jag behövde! Nu har jag klämt i mig både Oreos o nachos, för att kompensera att jag inte tränat en sekund sen förra torsdagen. Om vädret är bra kanske jag springer en kvart imorgon, men mest troligt inte. November is November all the way.

No comments: