Tuesday, October 25, 2016

Livstecken

Med A på akuten igår kväll hade jag svårt att slappna av (träning på kvällskvisten gjorde sitt till). Inget allvarligt, men en nerv i kläm som orsakat smärta o gjort det svårt att använda högerhanden ett tag. Akuten kunde dock inte göra mycket mer än att hålla mig vaken i väntan på att han skulle komma hem... Tillbringade kvällen med Kepler istället, den nya håller måttet! När A väl kommit hem o jag kommit i säng alldeles för sent (delvis Keplers fel också, inget ansvar på mig :)) så vaknade S. Regelbundet nattvakna barn hör tack och lov till en svunnen tid, men vid 2 kom han över till oss. Hann lagom somna om så vaknade han igen vid halv 3, då Andra Lejon var borta, det absoluta favoritdjuret som han inte kan sova utan. Vi vände upp och ner på halva sovrummet, innan vi hittade det där eländiga lejonet bakom sängen. Hur det kunde hamna där när S låg i mitten är och förblir ett mysterium.

Efter nattens bristande sömn försov jag mig en kvart i morse. Fick en väldig fart på både mig o E för att ändå hinna i tid till jobbet, eftersom jag tänkte att det var onsdag och onsdagsmorgnar betyder extraviktiga morgonmöten som det inte går att flexa från. Hade jag kommit ihåg att det var tisdag hade jag kunnat ta det lite lugnare och komma en stund senare. Oh well. Nu har jag något att se fram emot imorgon också.

Generellt bra dag idag när jag väl landat på jobbet och hunnit andas en liten stund. Fick gjort det jag skulle o lite till, flexade hem lite tidigare för A skulle till naprapaten. Kvalitetshäng med barnen på em. När A kom hem drog jag o E iväg o köpte lite skydd till hockeyn, så att hon kanske vågar ge sig in mer i närkamper med killarna i laget. Fleece är ju skönt på sitt sätt, men inte så mycket när man blir knuffad på isen :)  Missade träningen ikväll, men jag körde å andra sidan BP igår, så det jämnar ut sig. Körde ett pass i lördags också, inte tränat någon styrka på länge och nu har jag skönt ont i både triceps o lår.

Resten av veckan kommer försvinna i ett nafs, jobbar onsdag-torsdag, sen drar jag på spa fredag-lördag. Lääängtar!

No comments: